joi, 19 mai 2011

Colegi noi la Şcoala de Excelenţă?

Articol de Alexandra Athanasovici, clasa a IV-a D

       Aceasta este întrebarea pe care şi-o pun elevii Şcolii de Excelenţă, primul Program de Inovaţie Didactică din România, dedicat copiilor cu abilităţi înalte. În parteneriat cu asociaţia non-profit IRSCA Gifted Education, programul are drept scop susţinerea profesorilor, părinţilor şi copiilor în educaţia de excelenţă, prin metode inovative de descoperire a inteligenţelor multiple.
   Cum recunoaştem un copil cu abilităţi înalte? O curiozitate ieşită din comun, interes pentru stiinţe, arte, social...... Dar mai bine să o cunoaştem pe Antonia Biriş, 13 ani, elevă a Scolii de Excelenţă!
Antonia ne spune :
      „Am fost indemnată să merg la testări de către doamna dirigintă, profesoară de limba engleză. Am dat primele testări în şcoala în care învăţ şi apoi, în vara anului 2010, la sfârşitul clasei a VI-a,  am participat la testări la Centru de Inovaţie Didactică. Aşa am ajuns să urmez cursurile şcolii.”
      Antonia este in clasa a VII-a, are foarte multe lectii şi rezultate foarte bune la şcoală. Şi face eforturi pentru a nu lipsi la nici un curs de la Şcoala de Excelenţă.
   „Îmi place totul la Şcoala de Excelenţă, cursurile – cel de invăţare rapidă cu Alex Bordea, cel de dezvoltare personala cu Armand Veleanovici, de gândire critică cu Mihaela Zaharia, Surviving by thinking cu Leon Frătila, Jurnalism cu Gabriel Ferugean, Desene Animate cu Ramona Păduraru, Fiecare copil e un decorator si sper să nu fi uitat nimic, dar şi actiunile cu caracter ecologist sau social. La IRSCA este mai amuzant decât la şcoală şi nu eşti stresat de note. Îmi place mai mult decât la scoala!”, mărturiseşte Antonia.
     În final o întreb pe Antonia dacă vrea sa continue cursurile Şcolii de Excelenţă?
Antonia îmi răspunde zâmbind şi fară să ezite:
„Cred ca Programul ar trebui să continue astfel încât şi alţi copii să poată beneficia de avantajele lui. Nu aş schimba nimic la Şcoala de Excelenţă, pentru că participarea la cursuri mi-a schimbat viaţa şi mi-a adus mulţi prieteni. Recomand şi altor copii acest Program, este util şi plăcut. Şi cred ca asta e părerea celor mai mulţi copii de la Centru.”
Copiii cu abilităţi înalte știu exact ce vor şi ce le place. Au nevoie doar de puţin ajutor pentru a-și îndeplini visurile!
Desen de Mănică Ana-Maria, clasa a IV-a D



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

wordpress web hostinglinux web hostinghostgator coupon